KlokGroep maakt ruimte voor nieuwe hoofdsponsor N.E.C.
N.E.C. krijgt een nieuwe hoofdsponsor. Komend seizoen maken we plaats voor Nexperia, een halfgeleiderfabrikant met het hoofdkantoor in Nijmegen. Na vijf jaar prijkt onze naam niet langer op de borst van de Nijmeegse eredivisionist, maar komt vol trots op de achterzijde.
N.E.C. heeft een prachtig jaar achter de rug: goed voetbal, mooie resultaten en een hele stad in de ban van rood, groen en zwart. De beker werd helaas niet gewonnen, maar de club is nog steeds in de race voor Europees voetbal. Dit is natuurlijk niet onopgemerkt gebleven. Nexperia, een wereldspeler in de halfgeleiders met 15.000 medewerkers en Nijmeegse roots, klopte aan bij De Goffert. Ons hoofdsponsorschap zou officieel nog doorlopen tot 2029, maar we bieden N.E.C. de kans een volgende stap te zetten met Nexperia op hun borst.
Sinds juni 2019 was KlokGroep de trotse hoofdsponsor van N.E.C. We stapten in toen N.E.C. nog een middenmoter was in de Keuken Kampioen Divisie. De resultaten waren matig, maar de club was ambitieus en organiseerde mooie maatschappelijke initiatieven. De promotie naar de eredivisie was onverwacht, maar zeer gewenst. N.E.C. speelde zich het eerste jaar knap ‘veilig’, groeide verder en wij groeiden mee.
We zijn vooral enthousiast over de focus van N.E.C. op gezondheid in de komende jaren, iets wat ons als Nijmeegs bedrijf enorm aanspreekt en waar we graag aan blijven bijdragen.
Harold van Rooijen, directeur van KlokGroep, verklaart waarom KlokGroep heeft ingestemd met deze verandering: “We hebben er goed over nagedacht toen N.E.C. ons benaderde over deze wisseling. Samen met onze communicatie- en marketingmedewerkers hebben we gekeken naar de positieve impact van shirtsponsoring op ons bedrijf en ons merk. We hebben ook gekeken naar de rugpositie en hoe we onze langdurige samenwerking met N.E.C. kunnen versterken en benutten. In samenspraak met N.E.C. hebben we een pakket samengesteld dat onze ambities op maatschappelijk gebied in de stad en regio behoudt. We zijn vooral enthousiast over de focus van N.E.C. op gezondheid in de komende jaren, iets wat ons als Nijmeegs bedrijf enorm aanspreekt en waar we graag aan blijven bijdragen. We zijn er trots op dat we N.E.C. hebben gesteund in de moeilijke jaren in de Keuken Kampioen Divisie en zijn blij met de nieuwe shirtpositie, die we voor ten minste vijf jaar aan gaan.”
Nexperia
Nieuwe hoofdsponsor Nexperia is opgericht in 2017, ontstaan vanuit het voormalige Philips Semiconductors, daarna NXP en is gevestigd op de Noviotech Campus. Nexperia koestert zijn Nederlandse afkomst en wil betrokkenheid bij Nijmegen en de regio en Nederland tonen, ook in de sport. N.E.C en Nexperia zijn een samenwerking voor ten minste drie seizoenen overeengekomen, tot de zomer van 2027.
We wensen Nexperia veel succes met het hoofdsponsorschap en hopen dat ze er net zo veel plezier aan beleven als wij in de afgelopen vijf jaar.